jenniekey

Alla inlägg under december 2009

Av Jennie Karlsson - 30 december 2009 00:54

Smärta, smärta vilken smärta ! Ja spikmattan som jag fick julkapp är minsann inte nådig. Den gör susen, men när man väl ligger på den känner man riktigt hur det pulserar i ryggen. Nästan lite läskigt. Men, min rygg känns mer flexibel nu. Den behövde nu lite cirkulation i blodet. Men lite muskelträning på det med hade varit pricken över i:et. Men det tar vi efter nyår ..! hehe.


och på tal om nyår kommer det nog bli riktigt lyckat tror jag! Blir tre rätters middag med ett gäng. Kommer nog dessutom roa oss med en hel del annat. Jag ser fram emot att det nya året kommer att invigas på detta sätt. Även om det kanske inte blir som det var tänkt från början. Så ska man inte vara negativ. Det är ändå lite så här jag vill ha det på nyårsafton :) hihi.


Efter en lugn dag nu med familjen så är jag faktiskt riktigt trötter. SÅ ska sova nu.

Godnatt :)

Av Jennie Karlsson - 28 december 2009 22:22



 


Jag kom på att jag har skrivit väldigt lite om dans på denna nya bloggen. och till råga på allt, så var jag faktiskt och dansade på annandagen i växjö!

Nu under juletiderna är det ju så kallad paus med kurser och dansträningarna, så varit så otroligt sprallig i fötterna och tanken på att få ut och dansa har varit enorm!

Annandagen var kanske inte den dagen jag hade planerat in för det. Men så blev det, ska rabbla upp alla som var med... Louise, Mattis, Rebecca, Ola, Kim, Nathalie och Emil. Hade riktgt roligt! Det tog musten ur mig med. Somnade riktigt gott på vägen hem efter ett stopp med natta mat :D haha.

Tycker allt att vi får ut och dansa igen snart. (och David, då är det bäst för dig att du är frisk)!

Av Jennie Karlsson - 28 december 2009 21:53

Se där, då var juldagarna förbi alla redan. och lyckade blev dom minsann också.

Vi firade jul hemma för en gångs skull, men våra kusiner från mammas sida! trevligt var det. En lugn och mysig dag, med massa mat och bra paket. Kalle anka såklart också som alltid, och vissa program där borde kanske tas bort? Tjuren Ferdinand, till exempel...?


På juldagen var det dags för feeeest! och en riktig fest blev det minsann också! Men lite för mycket dricka för min del må jag påstå, men jag hade riktigt roligt! Synd bara att det slutade med bråk på förfesten. Lite onödigt när stämningen var på topp. Men det gjorde så vi drog vidare till Harry's. Dansade loss som tusan. Lilla jag svävade på moln. Hade riktigt roligt med alla. Så tack för denna kvällen :)

Nästa att se fram emot är nyårsafton. Just nu ser den ut att bli lyckad den också!

Jag ser fram emot den.


Sen grattis till Johannes , som fått lägenhet i lund nu! :)


Tjuvstarta lite med att säga Gott Nytt År!

Av Jennie Karlsson - 23 december 2009 00:13

Åh nu börjar det likna jul i vårt hus!

Ikväll har vi fått upp julgranen, bakat pepparkakor, och faktiskt fått upp det mesta av alla julgrejer. Ja, i år är vi faktiskt väldigt sena med det mesta. Men nu har jag fått baka pepparkakor! Knäck får bli en annan gång. Det julgodis jag har ätit hittils här hemma är Alladin. Klassiskt gott! Dock inte hembakat. Men aja, man kan ju inte få allt?:)


   


Imorgon är dagen innan julafton. Att det verkligen har gått så fort?

Jag och Kajsa kom fram till idag också varför man inte riktigt har fått den där speciella julkänslan. Det är för att när man var lite kollade man alltid på julkalendern på tv (för att den då varnågot att ha), och då följde man dag efter dag hela december, ända fram till julafton. Då blir det mer speciellt. Men nu har jag inte fått någon så kallad harmoni på hela månaden. Ungefär tills nu, när snön är utanför, kylan ligger i luften så att näshåren nästan klibbar igen när man andas genom näsan, julklapparna som snart ligger under granen. Ja mer kan man nästan inte begära :)


God Jul, vill jag säga redan nu :)

Av Jennie Karlsson - 22 december 2009 16:21

Vilken dag detta har varit, hittils.

Jag kan säga att det både är på gott och ont.

Dagen började inte så vidare bra. Jag blev först och främst väckt av min kära syster, som ville att jag skulle köra henne till jobbet. Jag tvingade upp mig själv ur sängen, och jag antar att kylan som nuddade vid min kropp gjorde så jag piggnade till, lite grann åtminstonde. Jag körde henne till jobbet, körde sen och tankade bilen, och sen kom jag hem. Det sog mig en tanke om jag fortfarande hade mina nycklar i min väska. Tro ni att jag hade det? Neeeej. Såklart. Så in i bilen igen, hämtade systers nycklar och sen kom jag äntligen in i mitt eget hus igen. TACK!


Sen blev det bättre, fikade på stan med dagens födelsedagsbarn !  Jeessica! Grattis på 20- årsdagen! Nu får du inte köpa allt i den Gröna butiken ;) haha.

Bella kom en sväng inom, mucho naajs! Så skönt när nästan alla är hemma i lilla Karlshamn igen, hihi.


Nu ska jag försöka förtränga vilket otroligt hemskt snöoväder det är ute. och få lite julstämning med pepparkaksbak, klä julgranen och faktiskt rensa min garderob!


God kväll alla!

Av Jennie Karlsson - 21 december 2009 00:07

Nu är nattugglan framme igen.

Jag har faktiskt pyntat klart mitt rum nu. Känns så fridfullt. Älskar alla tomtar och det röda som lyser upp rummet.

Jag tänkte egentligen börja rensa min garderob medan jag ändå var i farten. Men där gick gränsen. Får göra det imorgon istället! Annars kommer jag vara uppe halva natten, bokstavligen.


 

Ser väl ut ungefär så här.

(denna bild är dock sen förra året)


Imorgon, väntar sista shoppingen av julklapparna. Sen på kvällen blir det att jobba!

Då är det också julklappsutdelning och glögg i restaurangen. Jag har inte kommit på förrens nu att jag jobbar samtidigt som det håller på, får man vara med ändå tro? Aja, bara jag får min förbaskade julklapp !!!! haha.

På något sätt känns det konstigt, känns som man är ledig nu under julen.

Fast jag ska erkänna, jag har fått väldigt bra tider :) hihi.


Godnatt alla!

Av Jennie Karlsson - 20 december 2009 17:04

Uuuuugh vad kallt det är ute! Just nu är det 13 MINUS ute! Helt galet. Det är verkligen rå kyla. Men jag gillar det, det är riktigt vinter detta!

Nu kan man inte ens klaga att man bor i södra Sverige! Bara det håller sig till Julafton är jag nöjd! Får väl gå ut i trädgården med och göra en traditionell snöängel i trädgården med. När jag var liten gillade jag att bara ligga där i snön och kolla upp mot himlen, på alla stjärnorna. Det är så himla mysigt. Sen kommer mina kära föräldrar ut springandes och är rädd att jag ska bli sjuk, haha.


Nu så har jag faktiskt kommit ifatt lite med julklapparna. Jag är dock inte helt klar, men helt klart på väg mot rätt riktigt. Har bara 3 små kvar! Känns lättande! För det är jobbigt att leta julklappar när man inte vet alls vad man ska köpa. Får alltid sådan panik, usch.

Idag höll jag på att köpa en stor julklapp till mig själv. En TV!!! Men pappa tänkte till i sista sekund, och tyckte jag skulle vänta. och vem lyssnar inte på sin kloka pappa?


Åååh, och nu är de flesta hemma i Karlshamn igen ! Fick en liten tjuvstart igår. Linnéa och Jessica hade 40-årsfest! och bjöd in de närmaste flickorna. Alla kunde tyvärr inte komma, men vi har ju juldagarna på oss alla :)

Det blev i alla fall en otroligt lyckad kväll! Me lite bål, ostbricka, spelade våghals(!). Så om någon fick ett konstigt sms eller liknande kan det bero på detta spel :) hehe.

När alla var på väldans gott humör så blev det Harrys! Det var faktiskt riktigt roligt, som jag upplevde det i alla fall! Dansade, och det var lagom mycket folk ute. Till skillnad från vad det kommer att vara nästa helg, på juldagen! Då är väl hela Karlshamn (och lite till) ute! Känner att det kommer bli smockat med folk.

Men jag längtar!


Nu, blir det snart en sväng till farmor. Ska byta lite julklappar. Eftersom vi inte firar med henne detta året.


Ha en trevligt kväll i kylan!

Av Jennie Karlsson - 16 december 2009 22:43

Jag har insett, att vintertiderna är ingenting för mig. Mörker, dystert. Inget solsken som förgyller dagarna så man får värme i hela kroppen.

Nu sitter jag med en fleecefilt runt mig, och inomhus tofforna på, och hoppas på värme.

Alla tankar kommer till mig, alla negativa. Allt runt omkring mig, påverkar mig. Väldigt starkt. Jag får väl hoppas detta är bara tillfälligt. Jag älskar ju egentligen julen! Men jag saknar närhet, kärlek och lite till.

Skönt att alla nära och kära kommer hem till julen, jag behöver det!


 

Ovido - Quiz & Flashcards