jenniekey

Alla inlägg under april 2010

Av Jennie Karlsson - 29 april 2010 00:11

Mmh, salsa musiken värmer min kropp och själ! Så underbart skön musik att lyssna och röra sig till.

Jag har varit i Karlskrona idag igen och dansat loss med jobbar vännerna! Riktigt roligt var det idag. Känner att det går lite framåt nu, man slappnar liksom av lite mer och försöker lyssna mer på musiken. Det lite krångliga är att man lätt kan falla in i bugg-stegen i snurrarna, haha. Men det är skoj ändå.

Som vanligt blev det en trevlig middag efteråt. Idag blev det Vitlöksmarinerad oxfile med potatisgratäng. Muuuums filibaba säger jag ! Den satt fint den, haha. Jag var så mätt så tänkte inte ta någon efterrätt, men sen blev jag så frestad när jag hörde att det fanns något liknande mousse, med glass och toblerone! me like :)

Hela kvällen blev toppen !


och dagen var inte sämre, för gissa vad?!


IDAG FICK JAG MINA NYCKLAR TILL MIN LÄGENHET!!! :D


Åh vad glad jag blir. Passar perfekt nu eftersom jag är ledig imorgon, och var idag. SÅ ar hunnit packa ner en del och kört en del saker till lägenheten redan idag. och imorgon får vi nog in resten som ska dit.

Jag skulle ju egentligen har flyttat i helgen, men jobbar alla dagar. Så detta var en toppen nyhet imorse när min hyresvärd väckte mig kl. 9 imorse :D haha.

Kan säg att det var det värt!

Imorgon blir det en tripp till Bromölla möbelaffär med Hanna :) och sen fortsätter flyttandet!


På fredag är det bröllopsfest för Fredrik, och Sabrina. Det ska bli riktigt roligt det.

och kanske blir det dans i Växjö på lördag också, till Wahlströms/Blender! Det kommer bli en kanonkväll isåfall ! :)

Vi får se vad som sker.

Ha det kanon!

Ciaaaao.

Av Jennie Karlsson - 27 april 2010 20:05

Uschanemej, vad trött jag är just nu. Det tar minsann på krafterna att utnyttja sin lediga tid och jobba flera dagar i sträck.

Jag och mamma är precis hemkomna efter en liten tripp på Bromölla Möbelaffär och Eko. och nu är jag överlycklig! Hittade precis sånna gardiner jag har letat efter :D Så nu är det bestämt vilken färg jag ska ha i mitt tv rum. Det blir slutligen turkos :) Det blir toppen känner jag.


och nu är det inte många dagar kvar till jag ska flytta in! Hoppas jag får mina nycklar nu innan helgen! Jobbar ju hela helgen, så hade varit kul att kunna börja lite tidigare :) hihi.

Så nu imorgon och torsdag, när jag är ledig. Blir det att packa ner alla grejer. I helgen rensade jag min garderob. Jisses vad grejer man har. Det blev en hel kartong med bara sommarkläder. Sen blev det två bagar och en kasse. Sen har jag ytterliare kläder som inte är tvättade och nystrukna. Herregud... :)


Imorgon kväll väntas salsa i karlskrona ännu en gång. Det ska bli mycket trevligt!

Undra vad som händer på Valborg?


Ha det kalas!

Ciaaao.

Av Jennie Karlsson - 26 april 2010 01:28

Jaha ja, klockan är mycket men är fortfarande vaken. Har nämligen jobbat stängning idag. Då tar det minsann en stund innan man kan somna. Så för ovanlighetens skull kan jag ju spendera lite tid framför datorn ;)


Tänkte berätta lite om denna helg som gått. Skulle egentligen varit min lediga helg lördag, söndag. Men blev lite mer jobb ändå.

Igår, lördag, så blev det en mycket trevlig tripp till Malmö med Hanna! Det började lagom bra när vi kom en timme för tidigt till tågstationen. Vi ville ju komma i tid tyckte vi, och vi visste att tågen gick en gång i timmen vid halv. Vi visste dock inte när tågen började gå. Så, i en timme gick vi till torget och tog en glass! Mums, riktigt sommarväder var det ju med, otroligt skönt att kunna njuta av en sån dag.

Väl framme i Malmö började shoppingen. Hittade en hel del fina saker faktiskt. Kanske lägger upp någon bild, men har ju varit ganska dålig på det hittils så :P haha.

Sen fick vi trevligt sällskap av malmöö bruden jessica! :) . Mycket trevligt, blev att strosa i affärer och en fika, på Wayne´s Coffee. (Hoppas att vi kommer få hit det till Karlshamn!).


När vi var hemma i Karlshamn igen, slutade inte det roliga. Blev att snabbt åka hem, byta om, för att sedan äta mat på Thai med Hanna, och sticka vidare till Sandra för feeeest! Det var riktigt najs. Förutom kön in till Mingel. Hade de inte dragit ut på det så förbaskat mycket så hade det inte tagit en halvtimme att komma in! Var visserligen lika pigg och glad när man kom in sen :D haha.


och nu börjar en ny vecka, med massa packning! För till helgen får jag mina nycklar till min lägethet. WOHOO!! Spännande, spännande!

och nu ska sandra åka till LONDON i en vecka. Jäkla fuskis, shoppa åt mig med nu din buse :) tihi.


Nä minsann, nu ska jag sova. Ni fick lite update iaf.

Natti, ciiiao.


Av Jennie Karlsson - 22 april 2010 13:05

Underbart skön låt!

Påminner mig om utomlands.

Härlig känsla.

J A G  V I L L  U T O M L A N D S  !




Av Jennie Karlsson - 18 april 2010 22:28

...har jag levt på honungste, blåbärssoppa, klementiner, apelsinjuice och vatten! Hörs det att jag behöver vitaminer till min sjuka kropp?

Har åkt på en ordentligt förkylning och feber på det. Men nu är det på bättringsväg.

Så snart kanske det kommer en mer rolig uppdatering.


Tack och hej.

Av Jennie Karlsson - 13 april 2010 21:48

Vilken bra dag det har varit!

jag tror till och med att jag har intalat mig själv nu och bestämt mig för att det faktiskt inte är så dumt att äta gröt till frukost. Det är nyttigt, billigt och faktiskt helt okej. Tror jag ska prova på olika varianter som tillbehör. Så som frukt, bär, sylt, äppelmos osv. Vissa tycker ju faktiskt det är riktigt gott :) Dock så håller jag mig inte mer mätt längre än "vanlig" frukost.


Startade dagen vid lunch tiden med ett lunch pass med spinning på Motiva! Känns så skönt när man kommit igång igen med träningen. Jag mår så mycket bättre! Sen vet jag inte varför jag alltid håller på att bli sjuk när jag väl börjar träna(?), har börjat hosta och greja.. usch.


I eftermiddags tog jag och mamma en tripp till Ikea. Åh vad roligt! Hittade det mesta av de nödvändigaste saker tills jag ska flytta nu. Så som stekpanna, bestick, glas, köksredaskap osv. Resten får inhandlas efterhand. Sen får jag lite andra saker från andra håll som är väldigt skönt :)

Blev ju självklart de efterträktade köttbullarna till middag, det får inte missas,hehe.


Sen vill jag bara säga att jag är otroligt glad att höra en person som jag vet inte behöver gå igenom vissa behandlingar längre pga sjukdom.

Även om vi två just nu inte står varandra så nära, och inte pratar, så är jag enormt lättad för din skull...


Veckan för övrigt nu kommer bestå av fika, och massa jobb! Men det gillar vi:)

Ha det kanon i det vackra vår vädret gott folk!


Ciiaaao.


Av Jennie Karlsson - 12 april 2010 18:24

Ny vecka, och nya möjligheter.

Det menas att det ännu en gång är måndag. vad veckorna går! Och inte minst sagt denna helgen som varit. Jobbade fredags kväll. men har varit ledig lördag och söndag. Vilket har varit otroligt skönt! I lördags blev det en tur på stan med mor min. Hittade en blus, en tröja och en skafs. Blev otroligt nöjd faktiskt :)

På kvällen väntade party! Förfesten blev hemma hos Jessica på hennes mysiga altan/balkong! och vi fick fin besök av Frida och Erik. De stannade tills vi gick vidare till mingel! Det var riktigt roligt ute! Träffade på lite roliga och glada människor :) hehe. och dansade järnet på dansgolvet. Vet dock inte om det klassades som mycket folk denna gången? Aja, kul var det i vilket fall!


Tidigt på söndagen blev det en Mary Kay klass hos Kajsa. Det var intressant, och fick testa lite olika grejer. Kul var det, och lite god frukost på det så var det en väldigt bra start på dagen!

Sen var jag duktig på eftermiddagen och tränade bodypump! Tänk vad skönt det var. jag cyklade både dit och hem, kors  taket! hihi.

På kvällen blev det mys med familjen. det var ett tag sen det faktiskt.


och nu till idag, då har det varit fantastiskt fint väder ute! Så jag och martina tog våra cyklar och inhandlade lite gott på City Gross, och begav oss mot Näsviken! Jag säger bara mys, gud vad härligt det var! Här kommer några bilder...


     


     


     


Vi sa att det var så skönt i naturen att man behöver ju inte gå till Briggen varje gång man ska ses. men vart hamnar vi sen, om inte briggen?! haha. Blev en kopp kaffe och massa snack! En trevligt dag, tack för den martina!


Nu ska jag snart jobba några timmar.

Hoppas ni haft en kanon dag!

Ciaaao.

Av Jennie Karlsson - 5 april 2010 23:31

 


Såg denna filmen idag med Linnéa, the proposal. Den var faktiskt riktigt bra! Även om jag och linnéa tyckte den var lite konstig när det hoppade fram och tillbaka i filmen. Vi kollade nästan på hela filmen, sen kom det samma klipp en gång till. Då, insåg vi att det inte var filmem som hoppade, utan att det var något fel på skivan, dvd:n, eller vad det nu var.. Vi startade iaf om filmen igen och då var den som det skulle. Det komiska var att vi förstod hela filmen ändå även när den hoppade omkring. Så slutet såg vi i början och vise versa. Det blev bara lite mer komplicerat att hänga med i svängarna. Men det gick ;) haha.

Rekomennderas i vilket fall :)




Ovido - Quiz & Flashcards