jenniekey

Alla inlägg under mars 2010

Av Jennie Karlsson - 30 mars 2010 22:08

God kväll!


Idag har varit en händelserik och bra dag.

Började tidigt med att var hos frissan redan vid 9. Trött som tusan när jag steg upp. men sen gick det bra. Nu känner man sig lite fräschare igen, hehe.


Vid lunch tiden blev det en fika med Vicki. Det var jättetrevligt. Var faktiskt ett tag sedan man träffade tösabiten.

Gick en runda på stan också, och av ren slump hittade jag ett par kaffekoppar på Hemtex! Dom köpte jag lite senare på dagen för jag fick bråttom och skulle hämta mamma när jag gick där med vicki. Men så här ser de ut...


 


På eftermiddagen ville min kära syster up och fota i det fina vårvädret. Så vi åkte en tur till mörrum och fotade vid mörrumsån. Fick några tjusiga bilder må jag säga. Vi var där dock inte så länge. Men fick några bilder iaf. Får bli en annan tur till en annan plats för att fota mer.Det är ju riktigt kul när man har en bra kamera och fin natur att fota!


     


   


Några smakprov :)


För övrigt ikväll så var det första kvällen för de nya blivande ledarna! Det var en riktigt rolig kväll faktiskt. Det gick toppen alltihopa. Alla är väldigt lätta att umgås med också tycker jag. så detta ska bli roligt framöver.


Nu ska jag sova. Öppning imorgon som gäller. Sen blir det fika med göteborskan som är på besök en stund :)


Godnatt.


Av Jennie Karlsson - 29 mars 2010 12:00

Hej!

Då är det måndag, och en ny start på en ny vecka.

Vaknade idag av att min syster skickade sms om jag ville ha frallor till frukost. Vem tackar nej till det? Jag har en snäll syster :)

Jag tittade aldrig på filmen My sisters keeper inatt som jag tänkte göra. Orkade, var alladeles för trött. Tror jag somnade ungefär 20 minuter senare, haha.

Så därför tittade jag och min kära syster på den nyss.

Vilken underbart fin film det är! Vilket budskap. Man blir känslomässig bara man tänker på den. Hur man kan tänka sig befinna sig i den situationen den familjen gör i verkligheten. En läskig, och känslig fråga tycker jag! Men ska inte beskriva filmen, säger bara se den!


 


Nu ska jag ta det lugnt. Jobbar några timmar ikväll bara.

Ha en bra dag!


Om jag inte skulle finnas imorgon,

skulle du ångra dig då?

Av Jennie Karlsson - 29 mars 2010 00:14

God kväll, eller natt?!


Som på två sekunder så har även denna helg tagit slut. Får väl säga som man brukar; "tiden går fort när man har roligt".

I fredags var det ju buggavslutning! HUR roligt som helst var det! Min energi var på topp, bandet spelade kanonbra, och självklart massvis med roligt dansfolk. Det hade inte kunnat bli bättre. Om man bara hade hunnit ta lite bilder med så hade ni kunnat få se hur roligt det var, plus att bloggen blir lite roligare om det finns lite bilder :)


igår, lördags, så var jag i stan. Tänkte på förmiddan när det var så otroligt skönt väder att det hade varit mysigt med en tur på stan. visst blev det en tur på stan, men ett jäkla oväder på köpet fick man med. Började spöregna och även åska. tack för det. Så kan det gå, bara för att man vill få in våren med vårjacka och tygskor.

Jag sa häromdagen att jag inte skulle köpa ett klädesplagg denna månaden. Men det har jag spräckt redan. Hittade en kavaj och kofta på H&M som jag inte kunde motstå, hehe. Men nu, ska jag inte köpa mer :)


Nu innan sängen så ska jag se My sisters keeper, om jag orkar. Om inte nu så blir det imorgon. Har hört att den är väldigt bra, och väldigt sorglig. Så får se den när man inte ska ut bland folk efteråt. hehe.

I veckan händer det nog lite roligeter som man kan se fram emot!

Ha det så bra.

Godnatt alla!

Av Jennie Karlsson - 25 mars 2010 21:53

Det blev minsann inget träff med flickorna ikväll. Det hade blivit alldeles för sent, så vi får ta det en annan dag istället!


Lite mys med familjen är ju inte heller fel. Just nu sitter vi alla i soffan och tittar på Lyxfällan. Det är ett väldigt intressant program egentligen. Vissa folk är ju så otroligt korkade, att dom inte förstår vilken sits dom sätter sig själva i.

Jag ska i alla fall aldrig någonsin göra något sådant mot mig själv, familj och min framtid.

Min första prövning blir ju i min blivande lägenhet som jag flyttar till om ca en månad. Men det ligger ju ingen risk för lån och krediter hittils för min del. Har ju faktiskt jobb, och får tillräckligt för att leva nätt och jämnt på :)


Eftersom är det är våffeldagen idag med (känns som jag tjatar om det hela tiden), så blev det såklart våfflor till fikat idag! Åh så gott det var! Blev några stycken med glass, sirap, sylt.. dock inte grädde. Men det gillar jag inte så värst.


 

Inte världens bästa kvalite kanske :)

Tagen med min nya mobil.


Ha en trevlig kväll alla!

Av Jennie Karlsson - 25 mars 2010 18:05

Åh, nu sitter jag riktigt gott i soffan kan jag meddela er gott folk! Är helt slut i kroppen efter att ha jobbat 17-00.45 igår, och 8-17 idag. Men jag ska inte klaga, det blir ju pengar :)

Får kanske bli en power nap snart. För ikväll blir det att umgås med Sandra och Hanna. Blir lite film- och våffel kväll! Ska bli mycket trevligt.

Får ta igen mina sovtimmar imorgon istället.


Imorgon är jag helt ledig.

På kvällen är det avslutningsdans i bugg! Det ska bli så roligt. Jag har laddat något enormt för detta faktiskt :) Det är alltid en sån härlig stämning på dessa avslutningsfester! Så en sak ska i alla fall göra - Dansa loss!


Ätit några våfflor idag? Det är ju våffeldagen :)

Av Jennie Karlsson - 24 mars 2010 14:24

Eftersom min gamla mobil var låst till tre, och jag bytte operatör till telia. Så fick det bli en ny mobil på samma gång. Det blev denna..

En enkel Nokia 5230. Som inte var så dyr :)







Lite roligt var när jag insåg att man kan byta färg på baksidan när man känner för det. Det satt en blå platta från början. Men man fick även med en rosa och en grå. Så beroende vilket humör jag är på kan jag även byta färg på mobilens baksida. Like that!












Ikväll ska jag jobba stängning, och imorgon blir det att jobba öppning direkt därpå.

Men det ska nog gå, har gjort det en gång tidigare. Får helt enkelt sova ut sen på fredagen!

På tal om fredag, så är det buggavslutning i Bellevueparken! Det kommer bli kalas roligt. Vi ska dansa till Maniac, samma band som vi hade i höstas. Jag missade till och med den gången för att vi hade personalfest med jobbet. Så nu får jag ta igen det :) hehe.


Ha en bra dag alla!

Imorgon är det våffeldagen! :)



Av Jennie Karlsson - 24 mars 2010 11:06

Nu har det minsann varit ett alldeles för långt uppehåll här på bloggen!

Men ibland har man helt enkelt inte lust att skriva.


meen.. jag har en del att berätta!

För er som inte vet, men många vet! - Jag ska flytta till en egen lägenhet i stan!

och det är bara en månad tills jag flyttar. Så allt är så otroligt spännande! hihi. Jag svävar som på moln. Så nu har jag kommit fram till vad jag vill med mitt liv.


Det har hänt massa annat roligt! Har varit på road trips med tjejerna, utgång, trevliga fikastunder. och massa mer!


Kan också säga att om ni inte fått tag på mig nu på ungefär en vecka så har det varit lite krångel med mitt byte av operatör. Men nu är det löst igen. Så

skicka ett sms till mig med ert namn så kan jag lägga till er! Så slipper jag sitta och kolla hela min förra kontaktlista på den andra telefonen! :)


Ska bli bättre på att uppdatera nu. Men ha en trevlig dag alla! :)


Av Jennie Karlsson - 5 mars 2010 11:50

Idag är en mycket speciell dag. Det är många som har sett fram emot den!

Ikväll är det nämligen dans i Bellevue parken, som Louise har anordnat som projektarbete. Pengarna skänker hon till Anorexi/Bulimi-Kontakt. Så det är verkligen en välgörenhets dans. och vem tackar nej till något sådant? Nej inte jag! :)


Innan dansen ska jag och Jenny ut och äta en matbit, sen blir det lite förfest, innan vi beger oss till bellevueparken! Det kommer bli en kanon kväll!


 


Hoppas ni andra också får en kanon kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards